המדריך למדריך על: חלק 3
המדריך למדריך על: חלק 3 בשנת 2000, תוך כדי קורס מורי דרך, הגעתי לשומרי הגן. (על זה סיפרתי בחלק הקודם
נולדתי במושב חיבת ציון בעמק חפר.
בעוד שהלימודים בבית הספר היו סיוט, עולם הטבע היה מקום של נוחות וגילוי.
מגיל צעיר הסתובבתי בחוץ, מהטבע הקרוב לבית ועד טיולים של ימים רבים בכל הארץ.
נחשפתי למימדי ההרס וההכחדה של הטבע.
היה בי דחף להציל את העולם.
בשנת 2000, פגשתי את ארגון שומרי הגן, ולמדתי מיומנויות של לקטים-ציידים.הבנתי את תחושת הניתוק מהטבע שכל כך הרבה אנשים חיים איתה, ויוצרת חוסר סיפוק, וניסיון למלא את החסר על ידי צריכה של עוד משהו.
כדי להציל את העולם בדרך המיוחדת שלנו,
דרך חיבור לטבע, הקמנו עמותה שתעשה בדיוק את זה.
כל אחת מהמלאכות שאנחנו מלמדים נותנת צד שונה של חיבור עמוק לטבע.
חוויות הליקוט, הגששות, הדלקת האש הפרימיטיבית, מחברות אותנו לטבע דרך עשייה, חוויה ורגשות.
ליקוט ומיומנויות אחרות מספקות תחושת אושר שאינה תלויה ברכישה של משהו.
כדי להגשים את מטרות העמותה אנו מקיימים קורסים, סדנאות והשתלמויות במגוון מיומנויותשל חיים בטבע.
ב-“שורשים של צמיחה”, אנו מאמינים שהצמיחה האמיתית מתחילה מהחיבור לאדמה.
הקורסים והמשאבים שלנו מעניקים לך את הכלים לחיות בצורה מקיימת ולשגשג מתוך הבנה עמוקה של העולם הטבעי שמסביבך.
למד מהמומחים והצטרף לקהילה ששותפה לתשוקה שלך לטבע.
חינוך יער זה מה שקורה כשהטבע מחליף את ארבעת קירות
הלמידה, והופך להיות כלי ללמידה וצמיחה.
בחינוך יער הלמידה נעשית מתוך המוטיבציה של הילדים, והיא רלוונטית אליהם ברגע זה ממש.
חינוך יער מספק למידה רב תחומית ורב חושית, כאשר משחקים,
סיפורים, יצירה והתנסות הם חלק מתהליך הלמידהכתוב את הכותרת כאן
המדריך למדריך על: חלק 3 בשנת 2000, תוך כדי קורס מורי דרך, הגעתי לשומרי הגן. (על זה סיפרתי בחלק הקודם
המדריך למדריך על: חלק 4 משוב.הכלי החשוב ביותר להתפתחות כמדריך על, שמעטי מעטמשתמשים בו באופן עקבי. כדי להיות מאושר,מאד כדאי
ספר העקבות לא תמיד פותר לנו את חידות, לפעמים הוא ששואל אותן. על מדריך העקבות של אסף בן דוד מיד
ליקוט צמחים בארץ ישראל: מדריך מעשי – פרק לדוגמה ליקוט הוא הרבה יותר מרשימה של צמחי בר למאכל או חוברת
משחק זה לא מותרות, משחק הוא צורך חיוני כמו אהבה ומנוחה משחק זה לא מותרות, משחק הוא צורך חיוני כמו
מלכודת המומחה וחקירה עצמית מלכודת המומחה וחקירה עצמית. בגישות ההומניסטיתיות של פסיכולוגיה ובמיוחד בגישה המוטיבציונית, אומרים שצריך להיזהר מ”מלכודת המומחה”.
מטרת הקבוצה היא לעורר שיח והשראה לחינוך יער, ליקוט, גששות ומלאכות קדומות אחרות..
כל הזכויות שמורות לשורשים של צמיחה @ 2025